菜食をはじめよう
はじめに
Free Me
Chew On This
Meet Your Meat
工場式農場
菜食と肉食
自然な人間の食事
動物虐待
KFCの残虐行為
牛乳って最低!
魚を食べるべきでない理由
動物の権利
健康
がん
心臓病
肥満
骨粗鬆症
環境
資源の乱用
地球温暖化
環境汚染
人権
飢餓問題
菜食なら100億人の人々養える
食肉産業による外国人の利己的利用
情報源
良く尋ねられる質問
有名なベジタリアン
ベジタリアンレシピ
その他の問題
毛皮 / 革
動物実験
娯楽
ペット
 
がん: 動物達を殺す事は私達を殺す事
 
関連項目
- 肉は心臓病を引き起こす
- 肉は糖尿病を引き起こす
- 肉は肥満を引き起こす
- 肉はアルツハイマーを引き起こす
- 肉はインポテンスを引き起こす
- 肉を食べて死ね!
- 肉を食べる事は狂ってる
- 肉を子供達に与えるのは幼児虐待
情報源
- Veganismの紹介
- 無料のVegetarian開始者一式
- おいしいRecipe
- "Chew On This"
- "Meet Your Meat"
牛肉: それはあなたの大腸で腐っているもの

大腸がんは、増加中の命に関わる病気であり、兆候は、牛肉、鶏肉、牛乳、などの動物性食品によって引き起こされているということを指摘しています。

大腸がんは4番目に最もよく起こるがんであり、合衆国では、がんによる死の第2位の原因です。2001年に約9万8200人の新しい患者が大腸がんと診断され、今年だけで、合衆国の約4万8000人の死に関与することでしょう。大腸がんの発生は、主に、肉、卵、乳製品の消費量が高い、先進国世界で起こっています。

「The American Journal of Gastroenterology」で発表された、1999年の調査は、黒人のAfrica人達にはまれな大腸がんを詳しく調べました。著者達は、この人々の低罹患率は、動物性タンパク質と動物性脂肪の欠如に関係していると結論を出しています。

The Harvard Center for Cancer Preventionによると、America人は、平均6%の大腸がんの生涯Riskに直面しているそうです。様々ながんについて話し合っている、米国がん協会(ACS)は、合衆国で毎年起こる、“500万人のがんによる死の約1/3は、食事要因が原因である。委員会は、食生活は、どの病気にも完全な予防は保証できないと認識していますが、私たちは、私たちの忠告が、America人達のがんの罹患率を減らす事が出来る、最も良い栄養成分表を提供すると確信している。”と指摘しています。米国がん協会のTop 2の提言は、“1, 食べ物のほとんどを植物源から選択しましょう。”と“2, 特に動物源からの、高脂肪な食品の摂取を制限しましょう。”です。

何年に渡る多数の研究が、肉や乳製品を様々ながんの進行に結び付けているので、ACSは、とても強い態度を取っています。特に大腸がんを話し合っている、国立がん研究所は、一連の証拠の調査の後で、“結腸直腸がんは、脂質や熱量が多く、食物繊維が少ない食事に関係があるようだ。”さらに、“野菜や果物を食べる事が、大腸がんや直腸がんの罹患率の減少に関係があるようだ。”と言っています。果物、野菜,穀物と比べて、肉や乳製品には全く食物繊維が含まれていない事、そして脂肪のない肉や“低脂肪の”乳製品でさえ、脂肪やCholesterolでいっぱいであるという事を思い出して下さい。ACSのWebsiteは、“大部分が動物源による食事”は、結腸直腸がん(大腸がん、直腸がん)の危険要因であると記載しています。結果として,ACSは、“食品のほとんどを、植物源から選択し、動物源からの高脂肪な食品を制限するように”と薦めています。

数々の研究が、肉、卵、乳製品を、大腸がんの発達に結びつけています。以下の研究の実例は、相違関係を示しています。

食事と大腸がんのつながりについて話し合いながら、たくさんの研究を視察している、The Bremen Institute for Prevention, Research and Social MedicineとThe German Cancer Research Centerの科学者達は、「The American Journal of Clinical Nutrition」で、“菜食で食物繊維の多い食事と大腸がんの罹患率の減少の関係は、多くの研究で報告されている。”と述べています。

1996年に名声のあるイタリアの医学誌「Annali dell'Istituto Superiore di Sanita」で、発表された、人口調査の査察は、肉などの動物性脂肪が、大腸がんの最も矛盾のない危険要因であり、菜食が、大腸がんの罹患率を減らすという事を明らかにしています。

Harvard大学医学部、Harvard大学環境衛生学部によって実施された、人口調査は、“動物性脂肪が、絶対に大腸がんの罹患率と関係がある。”ということを明らかにしています。また、著者達は、別の大規模な臨床研究で、最低1日に一度、主食として牛肉、子羊の肉、豚肉を食べていた女性達が、月に1度ぐらいしか主食として肉を食べていない女性達よりも、大腸がんと診断される可能性が、250%以上高かったということを報告しています。

Loma Linda大学の健康研究Centerの研究者達は、1998年の「The American Journal of Epidemiology」で、大腸がんは、“赤身の肉の摂取と白身の肉の摂取の両方にはっきりとした関連がある”と報告しています。

「The International Journal of Cancer」で発表された、Swedenの研究は、“肉の消費と結腸直腸がんにも関係がある”と述べています。

「The American Journal of Gastroenterology 」で発表された、1999の研究は、黒人のAfrica人の大腸がんの低罹患率が、動物性タンパク質や動物性脂肪の欠如に関係していると結論を出しています。

「The International Journal of Cancer」で発表された、1990年の調査、1991年の検証は、肉、乳製品,卵の消費に関係がある、結腸直腸の罹患率の増加を明らかにしています。

Hamburger、Nugget、Pepperoni Pizzaにかじりつく前に、よく考えましょう。あなたは最後の日々を大腸がんや直腸がんなどの死をもたらすがんの痛みや苦悩に苦しみながら過ごすことを望んでいますか?もしそうでないのなら、Vegan料理の本をつかみ取り、Nuggetの脂っこい箱やネバネバしたShakeよりも、もっと良い、素晴らしく、おいしい、健康に良いRecipeで、自分らしい生き方をを学びましょう。いってらっしゃい!

*Translated from PETA's this website.
CANCER: KILLING ANIMALS IS KILLING US
 
See Also
- Meat Causes Heart Disease
- Meat Causes Diabetes
- Meat Causes Obesity
- Meat Causes Alzheimer
- Meat Causes Impotence
- Eat Meat And Die!
- It's Mad to Eat Meat
- Meat Is Child Abuse
Resauces
- Intro to Veganism
- Free Vegetarian Starter Kit
- Delicious Recipes
- "Chew On This"
- "Meet Your Meat"
Beef: It's What's Rotting In Your Colon

Colon cancer is a deadly disease that's on the rise―and evidence indicates that it's caused by beef, chicken, milk, and other animal foods.

Colon cancer is the fourth most common cancer and the second-largest cause of cancer death in the U.S. About 98,200 new cases of colon cancer will be diagnosed in 2001, and colon cancer is expected to be responsible for approximately 48,000 deaths in the U.S. this year alone. The greatest incidence of colon cancer occurs primarily in the developed world where the consumption of meat, eggs, and dairy products is high.

A 1999 study, published in the American Journal of Gastroenterology, investigated the rarity of colon cancer in black Africans. The authors concluded that the low prevalence of colon cancer in this population is related to the absence of animal protein and fat.

The average American faces a 6 percent lifetime risk of colon cancer, according to the Harvard Center for Cancer Prevention. The American Cancer Society (ACS), discussing all cancer, points out that "about one-third of the 500,000 cancer deaths that occur in the United States each year is due to dietary factors ... Although the committee recognizes that no diet can guarantee full protection against any disease, we believe that our recommendations offer the best nutrition information currently available to help Americans reduce their risk of cancer." The society's top two recommendations are: "1. Choose most of the foods you eat from plant sources," and "2. Limit your intake of high-fat foods, particularly from animal sources."

The ACS takes such a strong stand because numerous studies over many years link meat and dairy products to the development of a variety of cancers. Discussing colon cancer specifically, the National Cancer Institute upon examination of the body of evidence, says that "colorectal cancer seems to be associated with diets that are high in fat and calories and low in fiber" and that "eating vegetables and fruits is associated with a decreased risk of cancers of the ... colon [and] rectum ..." Remember that meat and dairy products have absolutely no fiber at all, and even lean meats and "low fat" dairy products are packed with fat and cholesterol, relative to fruits, vegetables, and grains. And the ACS Web site states that "a diet mostly from animal sources" is a risk factor for colorectal (colon and rectal) cancer. As a result, the ACS "recommends choosing most of your foods from plant sources and limiting intake of high-fat foods such as those from animal sources."

Numerous studies have linked meat, eggs, and dairy products to the development of colon cancer. The following sample of studies shows the correlation:

Upon reviewing an array of studies discussing the link between diet and colon cancer, scientists from the Bremen Institute for Prevention, Research, and Social Medicine and the German Cancer Research Center stated in the American Journal of Clinical Nutrition that "the relationship between a vegetarian and fiber-rich diet and a decreased risk for colon cancer has been reported in many studies."

A review of population studies published in 1996 in the prestigious Italian medical journal Annali dell'Istituto Superiore di Sanita found that meat and other animal fats are among the most consistent risk factors for colon cancer and that vegetarian diets reduce the risk of colon cancer.

A population study conducted by the Harvard Medical School and Harvard School of Public Health found that "animal fat was positively associated with the risk of colon cancer." The authors also reported that in another large-scale clinical study, women who consumed beef, lamb, or pork as a main dish at least once a day were more than 250 percent more likely to be diagnosed with colon cancer than women who consumed meat as a main dish less than once a month.

Researchers at the Center for Health Research at Loma Linda University reported in the American Journal of Epidemiology in 1998 that colon cancer has "a positive association with ... both red meat intake and white meat intake."

A Swedish study published in the International Journal of Cancer states that "results also indicate that there is an association between meat consumption and colorectal cancer."

A 1999 study, published in the American Journal of Gastroenterology, concluded that the low prevalence of colon cancer among black Africans is related to the absence of animal protein and fat in their diet.

A 1990 survey and 1991 followup published in the International Journal of Cancer found that there were increased risks for colorectal cancer associated with consumption of meat, dairy products, and eggs.

So, before you bite into that next burger, nugget, or slice of pepperoni pizza, consider this: Do you really want to spend your final days suffering from the pain and agony of colon, rectal, or some other lethal cancer? If not, grab a vegan cookbook and learn to live and let live with the help of great, tasty, and healthful recipes that you will love much more than that greasy box of nuggets and that slimy shake. Bon appetit!