菜食をはじめよう
はじめに
Free Me
Chew On This
Meet Your Meat
工場式農場
菜食と肉食
自然な人間の食事
動物虐待
KFCの残虐行為
牛乳って最低!
魚を食べるべきでない理由
動物の権利
健康
がん
心臓病
肥満
骨粗鬆症
環境
資源の乱用
地球温暖化
環境汚染
人権
飢餓問題
菜食なら100億人の人々養える
食肉産業による外国人の利己的利用
情報源
良く尋ねられる質問
有名なベジタリアン
ベジタリアンレシピ
その他の問題
毛皮 / 革
動物実験
娯楽
ペット
 
関連項目
- 牛乳と心臓病
- 肉はがんを引き起こす
- 肉は心臓病を引き起こす
- 肉は糖尿病を引き起こす
- 肉は肥満を引き起こす
- 肉はアルツハイマーを引き起こす
- 肉はインポテンスを引き起こす
- 肉を食べて死ね!
- 肉を食べる事は狂ってる
- 肉を子供達に与えるのは幼児虐待
- 自然な人間の食事
情報源
- Veganismの紹介
- 無料のVegetarian開始者一式
- おいしいRecipe
- "Chew On This"
- "Meet Your Meat"

心臓病
肉を元にした食事は心臓によくありません

心臓は、全ての体の臓器に血液、酸素、栄養を送り込む、体の中で、最も活動している筋肉でしょう。健康な心臓は健康な体の処方です。

“動物性食品と心臓病の関連性は、現在、十分に裏付けられている。典型的な合衆国の食事が全ての人を危険にさらすため、America人の半分が心臓病を患っているのは当然です。”
―医師 Dean Orinish

動物を元にした食品は、心臓の活力を害します。肉や乳製品にはCholesterolや飽和脂肪が、たくさん含まれています。これらの脂肪質の物質、すなわち“血小板”と比例して、動脈の壁の内側が増強され、体の全ての区域への血流が妨害されます。この動脈の損傷は、粥状動脈硬化(*じゃくじょうどうみゃくこうか)と呼ばれています。粥状動脈硬化は若年期に始まり、徐々に発達します。体の様々な領域へ十分な血が届かなくなると、人々に多数の病気、特に心臓病を引き起こすことになり、免疫機構が害されます。心臓病は今日の合衆国での主要な健康問題であり、America心臓協会によると、主要な死因であるそうです。ほとんどの心臓病は、動物性食品による食事に関連しています。T. Colin Campbell博士によって行われた研究は、ほんの少量の動物を元にした食品の消費と心臓病の有病率の増加との、非常に大きな相互関係を明らかにしています。

2005年に発表された広範囲にわたる研究は、肉の消費と心臓の問題との関連性を再承認しています。American Journal of Epidemiologyで発表された研究は、2万9千人の参加者のうち、最も肉を食べていた人達が、心臓病を患う可能性が最も高かったという結論を出しています。研究者達は、豆腐、木の実、豆のような植物源からのタンパク質をたくさん摂る事が、心臓病になる危険性を30%下げるとも報告しています。その研究を率いた科学者である、Linda E. Kelemen博士は、“タンパク質は、皆、対等というわけではない。植物性タンパク質は、私達の心臓の健康を保つが、動物性タンパク質の摂取は、私達を早死にさせる事になる。”と記者達に話しています。

心臓病の警告兆候としては、Impotence、膨張した両足や足首、息切れなどがあります。最も多く見られる症状は、粥状動脈硬化が血を心臓に流すことを抑えたり、胸痛に直面する時に現れます。これは“局所貧血”と呼ばれてい、冠状動脈性心臓病が危険に達したという警告兆候です。やがて、心臓への血量の欠落に起因する心臓発作になります。不幸にも、子供や若い大人達の60%が、心臓病をもたらすことのある、初期の冠状動脈性障害を患っています。国立健康総計CenterやAmerica心臓協会によると、現在生きている、約580万人の男性と610万人の女性が、心臓発作やひどい胸痛に苦しんでいるそうです。

心臓病の死亡率は、全てのがんの死亡率を組み合わせたものよりも高く、毎年70万人以上の人々が心臓病で亡くなっています。

研究は、心臓発作を頻繁に直面する人々が、高Cholesterol値であることを明らかにしています。また、多くの人々は、煙草を吸っていたり、高血圧です。これらの要因が抑えられると、心臓病は、ほとんど発生しなくなります。肉や乳製品などの飽和脂肪やCholesterolの多い食品は、高Cholesterol値の主要な原因です。もっとはっきり言うと、動物性タンパク質は、食事性Cholesterolの唯一の源なのです。

良いお知らせがあります。何が心臓発作を引き起こすのかが分かった今、私達は心臓発作を防ぐことができます。研究は、穀物、果物、野菜が豊富なVegan(純粋なVegetarian)の食生活が心臓病を止めることができ、無効にすることさえできるということを明らかにしています。植物を元にした食事に追随している人々は、心臓発作、脳卒中、Bypass術、血管形成術などの心疾患の発症が2.5倍も少ないのです。菜食に切り替えることにより、心臓病で死ぬ確率を大幅に削減し、なくすことさえできるのです。

*Translated from PETA's this website.

See Also
- Milk and Heart Disease
- Meat Causes Cancer
- Meat Causes Heart Disease
- Meat Causes Diabetes
- Meat Causes Obesity
- Meat Causes Alzheimer
- Meat Causes Impotence
- Eat Meat And Die!
- It's Mad to Eat Meat
- Meat Is Child Abuse
- The Natural Human Diet
Resauces
- Intro to Veganism
- Free Vegetarian Starter Kit
- Delicious Recipes
- "Chew On This"
- "Meet Your Meat"
Heart Disease
Meat-Based Diet Dangerous for Your Heart's Health

The heart is arguably the hardest working muscle in the body, pumping blood, oxygen, and nutrients to all the body's organs. A healthy heart is a prescription for a healthy body.

"This link between animal products and heart disease is now very well documented. It's no surprise that half of all Americans develop heart disease, because the typical U.S. diet puts almost everyone at risk."
―Dean Orinish, M.D.

Eating animal-based foods impairs the heart's ability to do its job. Meat and dairy products are high in cholesterol and saturated fat. As these fatty substances, or “plaques,” build up inside the walls of arteries, blood flow to all areas of the body is impeded. This artery damage is called atherosclerosis. It often begins very early in life and develops gradually. When too little blood reaches various regions of the body, normal immune systems are impaired, setting people up for a number of diseases, most notably heart disease. Heart disease is the number one health problem in the United States today and, according to the American Heart Association, the single leading cause of death. Most heart disease is diet-related―caused by animal products. Research conducted by Dr. T. Colin Campbell shows a highly significant correlation between the consumption of even small amounts of animal-based foods and the increasing prevalence of heart disease.

A major study published in February 2005 reconfirmed the link between meat consumption and heart problems. The study, which was published in the American Journal of Epidemiology, concluded that among the 29,000 participants, those who ate the most meat were also at the greatest risk for heart disease. The researchers also reported that a high intake of protein from vegetable sources like tofu, nuts, and beans lowers our risk of heart disease by 30 percent. Dr. Linda E. Kelemen, the scientist who headed the study, told reporters,“Not all proteins are equal”―while vegetable protein can help keep our hearts healthy, eating animal protein can put us in an early grave.

Tell-tale signs of heart disease include impotence, swollen feet and ankles, and shortness of breath. The most common symptom occurs when atherosclerosis prevents blood from flowing to the heart and the victim experiences chest pains. This is called “ischemia,” and it's a warning sign that coronary heart disease has progressed to a dangerous point. Eventually, a heart attack results from the lack of blood flow to the heart. Sadly, 60 percent of children and young adults have early atherosclerotic damage that can lead to heart disease. And according to the National Center for Health Statistics and the American Heart Association, about 5.8 million men and 6.1 million women alive today have suffered from a heart attack or acute chest pain.

Mortality rates for heart disease are higher than those of all forms of cancer combined, and more than 700,000 people die from the disease every year.

Studies show that people who experience frequent heart attacks often have high cholesterol levels; many also smoke or have high blood pressure. When these factors are controlled, heart attacks become rare. Foods that are high in saturated fat and cholesterol, such as meat and dairy products, are the major contributors to high cholesterol levels. In fact, animal products are the only sources of dietary cholesterol.

Here's the good news: Now that we know what causes heart attacks, we can prevent them. Studies have shown that a vegan (pure vegetarian) diet―rich in whole grains, fruits, and vegetables―can stop and even reverse heart disease. People following a plant-based diet have 2.5 times fewer cardiac events, including heart attack, stroke, bypass surgery, and angioplasty. By switching to a vegetarian diet, you can significantly reduce and even eliminate your chances of dying from heart disease.